قائم مقام وزیر میراث فرهنگی؛ ضرورت معرفی خوزستان به عنوان نمادی از ایران فرهنگی

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۶ ق٫ظ
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی؛ ضرورت معرفی خوزستان به عنوان نمادی از ایران فرهنگی معاون میراث فرهنگی کشور : خوزستان مینیاتوری از ایران فرهنگی در ادوار مختلف تاریخ است که ظرفیت‌های آن باید خوانش و معرفی شود. به گزارش پایگاه خبری ترانه نیوز ،علی دارابی در نشست بررسی نظام مسائل مرتبط با پایگاه‌های میراث‌ملی و جهانی استان خوزستان ، ماهیت پایگاه‌های ملی و جهانی را در کنار پژوهش، مرمت […]

معاون میراث فرهنگی کشور : خوزستان مینیاتوری از ایران فرهنگی در ادوار مختلف تاریخ است که ظرفیت‌های آن باید خوانش و معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری ترانه نیوز ،علی دارابی در نشست بررسی نظام مسائل مرتبط با پایگاه‌های میراث‌ملی و جهانی استان خوزستان ، ماهیت پایگاه‌های ملی و جهانی را در کنار پژوهش، مرمت و حفاظت، روایتگری و آموزش عنوان کرد.

 

او نظام‌نامه پایگاه‌ها را برنامه اقدام و عمل پایگاه‌ها عنوان کرد و اهمیت برنامه‌ریزی عملی و بازدید‌های میدانی برای رفع چالش‌ها را یادآور شد.

دارابی همچنین بر تدوین طرح جامع آموزش برای پایگاه‌ها و تعجیل در اجرای آن تأکید کرد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز در این نشست یادآور شد: خوزستان به دلیل همجواری با تمدن بین‌النهرین، بهشت باستان‌شناسی است. این استان هفت پایگاه میراث ملی و ۳ پایگاه میراث جهانی دارد.

در این نشست سه ساعته مدیران ستادی وزارتخانه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان، معاون میراث‌فرهنگی استان و مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی این استان حضور داشتند.

همچنین در این نشست، پس از استماع مسائل و ارزیابی عملکردها، برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شد.

انتقال تجارب و اقدامات نوآورانه و خلاقانه‌ای که پایگاه‌ها داشته‌اند، از دیگر اهداف این جلسه بود.

توجه به مسئولیت اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌های استانی، تشکیل شورای عالی نظارت، معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری، انتخاب شعار مناسب، ارزشیابی مستمر مدیران، بازتعریف معیار‌ها برای پایگاه‌های ملی و جهانی، تکمیل بانک اطلاعاتی و ارائه پیوست‌های فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر نکات مورد اشاره قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در این جلسه بود.

احصاء موضوعات مربوط به اراضی کشاورزی و آلاینده‌های همجوار پایگاه‌ها و پیگیری با دستگاه‌های مرتبط از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین مقرر شد برای تکمیل و گشایش موزه منطقه‌ای خوزستان در اهواز طی یک سال آتی، تلاش و برنامه‌ریزی شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار