«کاروانسرای افضل» شوشتر ثبت جهانی شد

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۳ ق٫ظ
«کاروانسرای افضل» شوشتر ثبت جهانی شد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: «کاروانسرای افضل» شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.   به گزارش پایگاه خبری ترانه نیوز، محمد حسین ارسطو زاده عصر یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کاروان‌سرای افضل شوشتر به همراه ۵۳ کاروانسرای دیگر کشور در قالب پرونده «کاروانسراهای ایران» به‌عنوان بیست و […]

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: «کاروانسرای افضل» شوشتر از سوی سازمان یونسکو ثبت جهانی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ترانه نیوز، محمد حسین ارسطو زاده عصر یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: کاروان‌سرای افضل شوشتر به همراه ۵۳ کاروانسرای دیگر کشور در قالب پرونده «کاروانسراهای ایران» به‌عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

 

وی افزود: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث‌جهانی یونسکو که در ریاض عربستان در حال برگزاری است، امروز، یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید شد و به ثبت رسید.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: بدین ترتیب، «کاروانسراهای ایران» بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، کاروانسرای افضل یا سرای افضل مجموعه‌ای مربوط به دوره قاجار است و در شوشتر، خیابان طالقانی، کوچه سنگ‌فرش واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۹۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا توسط خاندان افضل در کنار محله قدیمی دُلدُل ساخته شده‌است. خاندان افضل که از خانواده‌های معروف و قدیمی شوشتر هستند اغلب به شغل تجارت مشغول بوده‌اند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار