شکایت ایران در صورت لغو قراراداد توتال

تاریخ انتشار: جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۴ ب٫ظ
شکایت ایران در صورت لغو قراراداد توتال شکایت ایران در صورت لغو قراراداد توتال عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد در صورتی که توتال قرارداد خود با ایران را برهم بزند، باید خسارت نقض آن را جبران کند. حسین امیری خامکانی با اشاره به احتمال بازنگری فرانسه در قرارداد توتال به دلیل تغییر رژیم تحریم ها علیه ایران، اظهار داشت: انتظار می رود که شرکتتوتال چنین رویه ای […]

شکایت ایران در صورت لغو قراراداد توتال

اخبار دولت مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد در صورتی که توتال قرارداد خود با ایران را برهم بزند، باید خسارت نقض آن را جبران کند.

حسین امیری خامکانی با اشاره به احتمال بازنگری فرانسه در قرارداد توتال به دلیل تغییر رژیم تحریم ها علیه ایران، اظهار داشت: انتظار می رود که شرکتتوتال چنین رویه ای را در پیش نگیرد چرا که کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا به شدت با مواضع آمریکا علیه ایران اعلام مخالفت کرده اند و بارها تاکیدداشته اند که به برجام و تصمیمات بعد از آن پایبند هستند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که اروپایی ها بر پایبندی بر برجام تاکید دارند انتظار می رود که دولت های اروپایی راهی را در پیش بگیرند تا شرکت های‌شان با اطمینان کامل و در چارچوب توافقات صورت گرفته پیش بروند.

نماینده مردم زرند و کوهبانان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: رفتار شرکت توتال تحت تاثیر آمریکا بر خلاف اصول استقلال اتحادیه اروپا است، چرا که کشورهای اروپایی مدعی هستند که رفتارو تصمیماتشان مستقل از نفوذ کشورهای دیگر از جمله آمریکا است.

وی با بیان اینکه «ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده است»، گفت: بنابراین باید وزارت نفت و وزارت امور خارجه با روشنگری پایبندی ایران به تعهدات را به دنیا ثابت کنند و در صورت نقص قرارداد چه توتال چه برجام واکنش متناسب داشته باشند.

امیری خامکانی با تاکید براینکه «کشورهای اروپایی باید به تعهدات خود پایبند بمانند»، اظهار داشت:اتحادیه اروپا نباید تحت تاثیر آمریکا مواضع خود را تغییر دهد چرا که این تغییر مواضع ادعای استقلال آنها را زیر سوال می برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید قرارداد ایران با توتال بررسی شود تا خسارت لغو آن برآورد شود»، گفت: اگر بازنگری یا لغو قرارداد خسارتی به جمهوری اسلامی وارد کند؛ باید در مجامع بین المللی با طرح شکایت از حقوق ملت دفاع تا خسارت وارده جبران شود.

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار