مدیر سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفا اهواز : این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است، تمام گزارشات ثبت و مراتب رسیدگی به شهروندان اعلام می شود

تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۳ ب٫ظ
مدیر سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفا اهواز : این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است، تمام گزارشات ثبت و مراتب رسیدگی به شهروندان اعلام می شود مدیر سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفا اهواز : این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است، تمام گزارشات ثبت و مراتب رسیدگی به شهروندان اعلام می شود به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، محسن حاجی پور گفت: مزایای این سامانه در بهره وری کارکنان سازمان و از طرف دیگر […]

image

مدیر سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفا اهواز :
این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان است،
تمام گزارشات ثبت و مراتب رسیدگی به شهروندان اعلام می شود

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، محسن حاجی پور گفت: مزایای این سامانه در بهره وری کارکنان سازمان و از طرف دیگر رضایت مندی ارباب رجوع آن نهفته است که از طریق اعمال سیستم پاسخگویی به صورت شبانه روزی به شهروندان به دست می آید و در حال حاضر نیز با تغییرات سازنده در حوزه ثبت گزارشات توسط اپراتورها شاهد ارتقای قابل توجه میزان پاسخگویی در این سامانه می باشیم.
حاجی پور جایگاه وکارکردهای مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ را به عنوان یک بستر ارتباطی، ظرفیت بسیار بزرگی درمسیر ارتقای کیفیت خدمات شرکت دانست که سبب کاهش هزینه های مشتری وسازمان می گردد ضمن آنکه با پیشرفت های تکنولوژیک درحال حاضر اطلاعات تماس های ثبت و ضبط شده در گزارش های تحلیلی و مدیریتی مورد استفاده قرار می گیرد و ضمن شناخت بهتر مشترک، خدمت با کیفیت تری ارایه خواهد شد.
وی افزود: طبیعتا به دلیل تفاوت در حوزه وظایف هر نهاد و مجموعه ، تفاوت هایی در خدمات قابل ارایه در مراکز تماس وجود دارد اما به لحاظ شکلی و ساختار کلی تفاوتی جدی به چشم نمی خورد . در شرکت های خدماتی همچون آب و فاضلاب کارکردها می تواند وسیع تر از برخی سازمان ها که صرفا جنبه پاسخگویی برای مرکز تماس خود در نظر گرفته اند پیش بینی شود ،این کارکردها در شش بخش پاسخگویی به سوالات ،ثبت درخواست خدمات،رسیدگی به شکایات وپیگیری آن ، نظرسنجی و بازخورد ،اطلاع رسانی وارایه گزارش های تحلیلی و مدیریتی قابل تفیک هستند.
وی همچنین در خصوص اهمیت مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ ، گفت: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان ارایه کننده یکی از خدمات حیاتی برای زیست انسانی با توجه به شرایط سخت ناشی از بحران خشکسالی و کمبود منابع آبی در بیشتر استان ها به منظور ارایه خدمات مناسب ،نیاز به ارتباط دایمی با مشترکین خود دارند و این ارتباط با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن و سهولت استفاده از آن از یک سو وپراکندگی مراکز جمعیتی و عدم امکانات از سوی دیگر باید بر بسترمخابراتی شکل گرفته وبتدریج با افزودن سایر کانالهای ارتباط مجازی توسعه یابد.
این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد که با طراحی یک الگوی مناسب ارایه خدمات را به صورت مطلوب در آینده در دستور کار قرار داده و با استفاده از ظرفیت های تکنولوژیکی موجود، سیستم منسجمی جهت مدیریت فعالیت های خود در شرایط جدید و با گستردگی مراکز جمعیتی برای ارایه خدمات غیر حضوری طراحی نماید.
محسن حاجی پور اهداف تعیین شده در حوزه خدمت رسانی این سامانه را اینگونه تشریح کرد: باتوجه به حساسیت بالا در نحوه خدمت رسانی به شهروندان در مرکز ۱۲۲ در امر پاسخگویی و پیگیری مشکلات آن ها ، اهدافی به صورت کوتاه و بلند مدت تدوین گردید.
وی اهداف کوتاه مدت را شامل: سیستم نظرسنجی در مورد نحوه ی برخورد کارکنان، افزایش خطوط ارتباطی و اعلام آدرس های ضروری و در مناطق بحرانی به صورت پیامک به عوامل اجرایی عنوان کرد و گفت: دریافت نظر از مشترکین که ضمن تماس با مرکز ۱۲۲ درخواست خدمت کرده اند از نحوه ی اجرای خدمت می تواند در روند کار در آینده موثر باشد . از این رو سیستم نظرسنجی مرکز ۱۲۲ در خرداد ماه ۹۵ بطور رسمی شامل بخش های پیگیری حوادث و نظرسنجی – ثبت نظرسنجی – لیست حوادث نظرسنجی شده – نظرسنجی دوره ای راه اندازی شده است.
با توجه به وسعت کلان شهر اهواز ارایه خدمات هم مستلزم بازنگری و افزایش خطوط ارتباطی است . از این رو تبدیل ۶ خط آنالوگ به خط E1 که قابلیت استفاده از ۳۰ رادار است.
سیستم پیامکی نیز یکی از مهمترین ابزار اطلاع رسانی در جهت گزارش دهی سریع حوادث خاص به مدیران ومسئولین بصورت سیستم پیام کوتاه می باشد و در شرایط بحرانی و توسط تشخیص اپراتور های مرکز در هر ساعت ازشبانه روز امکان ارسال ، اطلاع و پیگیری حوادث ضروری را میسر می سازد و همچنین با تنظیم ارسال خودکار، پیامک بر اساس آیتم های قابل تعریف به مسئولین مربوطه فرستاده می شود که این سیستم با پیگیری های مستمر و حمایت های مدیر عامل شرکت آبفا اهواز در اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی گردید.
حاجی پور در ادامه از اهداف بلندمدت این سامانه با ذکر بخش های آن اظهار کرد:
اهداف بلند مدت شامل : اتصال به سامانه های GIS ، نصب سیستم GPS و برقراری ارتباط با سایر نرم افزارهای شرکت می باشد. اتصال به سامانه های GIS با شناسایی مناطق و اجرایی شدن نقشه در حال پیگیری است و نصب سیستم GPS نیز در مرحله ی بررسی و شناسایی مناطق و اکیپ های عملیاتی می باشد .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار